Poniższy przykład realizowanej przez nas kampanii przyniósł efekty w postaci niemal trzykrotnego wzrostu nowych użytkowników, co przełożyło się na zwiększenie liczby konwersji, liczonych na podstawie telefonów oraz zapytań ofertowych. Prowadzone przez nas działania pomogły również zwiększyć pozycję strony Klienta w wyszukiwarce Google.
Przed rozpoczęciem działań marketingowych , wspólnie z Klientem ustaliliśmy, że głównym celem kampanii będzie zwiększenie ilości zapytań ofertowych, co skutkowało również wzrostem sprzedaży.
Charakterystyka branży
Poniższy przykład realizowanej przez nas kampanii opiera się na współpracy z Klientem, który zajmuje się nowoczesnym ogrodnictwem (projektowaniem ogrodów, nawodnieniami, układaniem trawników itp.). Główny obszar działalności Klienta skupiony jest w Warszawie. Lokalizacja firmy oraz specyfika branży sprawiła, że spotkaliśmy się z wieloma trudnościami, między innymi dużą konkurencyjnością.
Problematyka
Współpracę z Klientem rozpoczęliśmy we wrześniu 2020 roku. Wcześniej Klient korzystał z pomocy innej agencji marketingowej, jednak efektywność kampanii nie była dla niego satysfakcjonująca. Dlatego przed ustaleniem planu kampanii dokładnie przyjrzeliśmy się wynikom poprzednich działań i na ich podstawie zoptymalizowaliśmy nasze działania w taki sposób, aby wyróżnić markę na tle konkurencji, a tym samym pozyskać interesujące nas konwersje.
Kampania Google Ads
Wykorzystując kampanię Google Ads, przygotowaliśmy reklamy, które zachęcały do podjęcia interakcji w postaci nawiązania kontaktu za pośrednictwem telefonu lub formularza kontaktowego.
Efekty naszych działań mogą Państwo zaobserwować na poniższych wykresach:
W ciągu miesiąca udało nam się zachęcić do kontaktu łącznie 123 osoby, z czego 45 zdecydowało się na kontakt telefoniczny, a 78 przesłało zapytanie, wykorzystując formularz kontaktowy. W aktualnym miesiącu wygenerowaliśmy sprzedaż na poziomie 195 zamówień.
Zwiększyła się również liczba nowych użytkowników na stronie:
Przygotowane przez nas reklamy sprowadziły na stronę Klienta 2 087 nowych użytkowników. Dla porównania, działania poprzedniej agencji wygenerowały jedynie 732 w tym samym okresie. Jest no niemal trzykrotny wzrost osób zainteresowanych ofertą Klienta.
W celu obniżenia kosztów związanych z pozyskaniem leadów skupiliśmy się również na działaniach w wyszukiwarce.
Kampania SEO
Klient poza sprzedażą usług związanych z ogrodnictwem prowadził również sprzedaż roślin online.
Realizowane przez nas działania z zakresu SEO polegały na tworzeniu kampanii link-buildingowej. Dzięki niej najważniejszy frazy kluczowe znalazły się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwań i utrzymują się niezmiennie w TOP10:
Podsumowanie
W oparciu o przedstawione wyniki naszych kampanii możemy potwierdzić, że prawidłowo zaplanowane działania i umiejętny dobór kanałów dotarcia do klientów ma rzeczywisty wpływ na wzrost zainteresowania ofertą, zapytania ofertowe, jak i sprzedaż.