Case study — wzrost liczby konwersji w branży budowlanej - Insinex - efektywne kampanie reklamowe w sieci

Case study — wzrost liczby konwersji w branży budowlanej

Pozyskanie nowych odbiorców nie jest proste i wymaga podjęcia odpowiednich działań, które należy rozpocząć od zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Poniższy przykład realizowanej przez nas kampanii pokazuje, w jaki sposób możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Branża

Omawiany przykład kampanii e-marketingowych opisuje naszą współpracę z Klientem, który posiada firmę świadczącą usługi budowlane, wykończenia pod klucz oraz ocieplenia budynków. Klient działa w Krakowie gdzie konkurencja jest ogromna.

Wprowadzenie

Nasza współpraca rozpoczęła się od dokładnego poznania oczekiwań Klienta odnośnie efektów prowadzonych działań, dzięki czemu ustaliliśmy szczegółowy cel. Priorytetem dla nas było zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce, co przekłada się również na dotarcie do szerszego grona odbiorców, a tym samym większą sprzedaż.

Kolejnym punktem było dokonanie analizy branży Klienta, proponowanej przez niego oferty oraz konkurencyjności dobranych przez nas fraz kluczowych. Te aspekty umożliwiły przygotowanie planu kampanii, który pozwolił naszemu Klientowi znacznie wyróżnić się na tle konkurencji oraz osiągnąć postawione cele.

Przebieg kampanii

Pierwszy etap prac polegał na wykonaniu szczegółowego audytu strony, który umożliwił wykrycie i wyeliminowanie wszelkich błędów, które się na niej znajdowały. Następnie, na jego podstawie przygotowaliśmy plan optymalizacji strony oraz wdrożyliśmy wszystkie zmiany. Skupiliśmy się również na kampanii link-buildingowej polegającej na gromadzeniu wartościowych linków do strony Klienta.

Aby uzyskać jeszcze lepsze efekty w krótszym czasie, realizowaliśmy również kampanię Google Ads, która charakteryzuje się największą skutecznością.

Uzyskane efekty

W bardzo krótkim czasie udało nam się osiągnąć postawione cele, a nawet znacznie je przekroczyć. Jednym z sukcesów było ponad 3 krotne zwiększenie ruchu na stronie od momentu rozpoczęcia kampanii. Co więcej, udało nam się wygenerować dużą liczbę zapytać ofertowych za pośrednictwem telefonu oraz formularza kontaktowego. 

Wzrost zapytań:

Na powyższych wykresach można zauważyć, iż udało nam się wygenerować 187 nowych konwersji za pośrednictwem telefonu oraz 139 przy pomocy formularza w ciągu trzech miesięcy trwania kampanii. Dodatkowo, w ciągu miesiąca na stronę dotarło 2 590 nowych użytkowników dzięki reklamom Google Ads. 

Kampania SEO:

Dla dokładniejszego zobrazowania naszej skuteczności chcielibyśmy przedstawić również efekty kampanii SEO, która umożliwiła nam również obniżenie ceny pozyskania leadów.

Podczas trwania kampanii udało nam się zwiększyć ruch na stronie Klienta o ponad 300%, co wpłynęło na większa rozpoznawalność w sieci, stosunkowo zwiększając sprzedaż i pozyskując stałych odbiorców.

Przedstawiamy również pozycję wybranych fraz kluczowych:

Jak można zauważyć, większość fraz kluczowych utrzymywała się w TOP5 oraz w TOP10 wyników wyszukiwań.

Podsumowanie

Na podstawie powyższych danych możemy śmiało rzec, że odpowiednio zoptymalizowane dane są kluczem do sukcesu kampanii.

Polityka cookies

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj: