Case Study — wzrost liczby zapytań ofertowych - Insinex - efektywne kampanie reklamowe w sieci

Case Study — wzrost liczby zapytań ofertowych

Realizujemy kampanie, które przyniosły poniższe efekty:

  • niemal pięciokrotny wzrost liczby nowych użytkowników,
  • zwiększenie liczby konwersji, mierzone na podstawie kliknięcia w numer telefonu, kliknięcia w adres mailowy, przesłania formularza kontaktowego,
  • wzrost pozycji strony Klienta w wynikach wyszukiwania.

Najważniejszym celem biznesowym zarówno dla nas, jak i dla naszego Klienta było zwiększenie liczby zapytań ofertowych, które miały skutkować wzrostem sprzedaży.

Charakterystyka branży

Omawiany przykład kampanii opiera się na współpracy z Klientem, który świadczy lokalnie usługi z zakresu doradztwa finansowego.

Cel wyznaczony przez Klienta

Na początku współpracy Klient określił cel, jakim było zwiększenie liczby zapytań ofertowych w taki sposób, aby doprowadzić do jak największego wzrostu sprzedaży.

Przed wyborem odpowiedniej kampanii, dokonaliśmy szczegółowej analizy strony internetowej Klienta oraz konkurencji, jak również dokładnie zapoznaliśmy się z jego ofertą oraz specyfiką branży. Dzięki temu byliśmy w stanie zaproponować najskuteczniejszą strategię działań promocyjnych.

Napotkane wyzwania

Podczas realizacji naszych działań spotkaliśmy się z wyzwaniem, jakim była bardzo duża konkurencyjność wynikająca z branży , w której działa Klient oraz obszar, w którym oferuje swoje usługi. W związku z tym musieliśmy odpowiednio zoptymalizować nasze działania, aby skutecznie zwiększyły rozpoznawalność Klienta, a tym samym wpłynęły na wzrost sprzedaży.

Kampania Google Ads

Realizując kampanię Google Ads, zdecydowaliśmy się na publikację reklam zachęcających do podjęcia określonych interakcji, mających na celu nawiązanie kontaktu z Klientem. Efekty naszych działań przedstawiają poniższe wykresy:

W ciągu trzech miesięcy trwania kampanii udało nam się wygenerować 152 połączenia, pozyskać 75 e-maili oraz 144 formularzy kontaktowych.

Zwiększyła się również liczba nowych użytkowników na stronie:

Reklamy w Google Ads w ciągu miesiąca przyciągnęły na stronę Klienta 1769 nowych użytkowników. Dla porównania zestawiamy dane z tym samym przedziałem czasu, realizowanym na początku kampanii. Możemy zauważyć niemal pięciokrotny wzrost ilości osób zainteresowanych ofertą naszego Klienta.

Aby obniżyć koszty pozyskania leadów, skupiliśmy się również na działaniach organicznych w wyszukiwarce.

Kampania SEO

Działania związane z SEO polegały głównie na kampanii link-buildingowej, dzięki której frazy kluczowe Klienta utrzymywały się w TOP10:

Podsumowanie

Na podstawie powyższych wyników możemy śmiało stwierdzić, że odpowiednio zaplanowane działania i właściwy dobór kampanii ma znaczący wpływ na wzrost ilości nowych użytkowników na stronie, a co za tym idzie, zwiększenie zainteresowania ofertą oraz sprzedaż. 

Polityka cookies

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj: