Realizujemy kampanie, które przyniosły poniższe efekty:
- niemal pięciokrotny wzrost liczby nowych użytkowników,
- zwiększenie liczby konwersji, mierzone na podstawie kliknięcia w numer telefonu, kliknięcia w adres mailowy, przesłania formularza kontaktowego,
- wzrost pozycji strony Klienta w wynikach wyszukiwania.
Najważniejszym celem biznesowym zarówno dla nas, jak i dla naszego Klienta było zwiększenie liczby zapytań ofertowych, które miały skutkować wzrostem sprzedaży.
Charakterystyka branży
Omawiany przykład kampanii opiera się na współpracy z Klientem, który świadczy lokalnie usługi z zakresu doradztwa finansowego.
Cel wyznaczony przez Klienta
Na początku współpracy Klient określił cel, jakim było zwiększenie liczby zapytań ofertowych w taki sposób, aby doprowadzić do jak największego wzrostu sprzedaży.
Przed wyborem odpowiedniej kampanii, dokonaliśmy szczegółowej analizy strony internetowej Klienta oraz konkurencji, jak również dokładnie zapoznaliśmy się z jego ofertą oraz specyfiką branży. Dzięki temu byliśmy w stanie zaproponować najskuteczniejszą strategię działań promocyjnych.
Napotkane wyzwania
Podczas realizacji naszych działań spotkaliśmy się z wyzwaniem, jakim była bardzo duża konkurencyjność wynikająca z branży , w której działa Klient oraz obszar, w którym oferuje swoje usługi. W związku z tym musieliśmy odpowiednio zoptymalizować nasze działania, aby skutecznie zwiększyły rozpoznawalność Klienta, a tym samym wpłynęły na wzrost sprzedaży.
Kampania Google Ads
Realizując kampanię Google Ads, zdecydowaliśmy się na publikację reklam zachęcających do podjęcia określonych interakcji, mających na celu nawiązanie kontaktu z Klientem. Efekty naszych działań przedstawiają poniższe wykresy:
W ciągu trzech miesięcy trwania kampanii udało nam się wygenerować 152 połączenia, pozyskać 75 e-maili oraz 144 formularzy kontaktowych.
Zwiększyła się również liczba nowych użytkowników na stronie:
Reklamy w Google Ads w ciągu miesiąca przyciągnęły na stronę Klienta 1769 nowych użytkowników. Dla porównania zestawiamy dane z tym samym przedziałem czasu, realizowanym na początku kampanii. Możemy zauważyć niemal pięciokrotny wzrost ilości osób zainteresowanych ofertą naszego Klienta.
Aby obniżyć koszty pozyskania leadów, skupiliśmy się również na działaniach organicznych w wyszukiwarce.
Kampania SEO
Działania związane z SEO polegały głównie na kampanii link-buildingowej, dzięki której frazy kluczowe Klienta utrzymywały się w TOP10:
Podsumowanie
Na podstawie powyższych wyników możemy śmiało stwierdzić, że odpowiednio zaplanowane działania i właściwy dobór kampanii ma znaczący wpływ na wzrost ilości nowych użytkowników na stronie, a co za tym idzie, zwiększenie zainteresowania ofertą oraz sprzedaż.