Reklama na Facebooku czyli Facebook Ads - czy to się opłaca? - Insinex - efektywne kampanie reklamowe w sieci itemtype='https://schema.org/Blog' itemscope='itemscope' class="post-template-default single single-post postid-1001 single-format-standard wp-custom-logo qodef-qi--no-touch qi-addons-for-elementor-1.5.2 ast-blog-single-style-1 ast-single-post ast-inherit-site-logo-transparent ast-hfb-header ast-desktop ast-page-builder-template ast-no-sidebar astra-3.7.3 elementor-page-978 ast-normal-title-enabled elementor-default elementor-kit-7">

Reklama na Facebooku czyli Facebook Ads – czy to się opłaca?

lead generation b2b opłacalność działania w social mediach

Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie, z którego codziennie korzysta olbrzymia ilość osób

Nie dziwi więc fakt, że jest wykorzystywany jako płaszczyzna marketingowa służąca do promocji usług i produktów danej firmy. Ile kosztuje jednak taka reklama na Facebooku?

Cena reklamy na Facebooku

Reklama na Facebooku nie ma swojej stałej ceny. Jest to system aukcyjny, więc stawki stale się zmieniają i zależą od kilku czynników, jasno określonych przez regulamin Facebooka. Na część z nich możemy mieć wpływ i dzięki odpowiedniemu dostosowaniu reklamy, zmniejszyć całkowite koszty promocji. Warto wiedzieć, które czynniki można dostosowywać do swoich potrzeb, gdyż odpowiednia optymalizacja reklamy pozwoli nam zaoszczędzić wiele pieniędzy.

Czynniki wpływające na cenę reklamy:

  • Wybór celu reklamowego

Do wyboru mamy ponad 10 różnych celów reklamowych. Są one podzielone na trzy kategorie: Świadomość, Działania oraz Konwersja.

  • Umiejscowienia reklam

W większości przypadków, wejścia na reklamę z urządzeń mobilnych wychodzą taniej niż z komputerów stacjonarnych i laptopów.

  • Grupa docelowa

Jeżeli chodzi o grupy docelowe na Facebooku, to największy wpływ na cenę reklamy ma jej wielkość. Im jest ona szersza i mniej sprecyzowana, tym cena będzie wyższa. Warto więc przeprowadzić stosowne badania i analizy, które wykażą, do jakiej konkretnej grupy najbardziej opłaca nam się adresować swoje usługi. Zbyt wąska grupa docelowa też nie jest jednak najlepszym rozwiązaniem, gdyż źle dobrana może nie wykazywać żadnego zainteresowania reklamą, na którą przeznaczamy konkretny budżet.

  • Konkurencja

Ten czynnik związany jest z utrudnionym lub ułatwionym dotarciem do danej grupy docelowej. Przykładowo, istnieje wiele marek soków pomarańczowych, posiadających reklamy – jednak reklamy wszystkich soków nie mogą pokazywać się tym samym użytkownikom, dlatego Facebook wybiera, które z nich będą wyświetlone.

Kwoty za reklamę będą mniejsze, jeśli grupą docelową jest duże grono ludzi, posiadających mnóstwo zainteresowań. Wtedy każdy reklamodawca będzie miał swojego odbiorcę i miejsce na swoją reklamę. Odwrotna sytuacja jest, gdy chcemy trafić do małej społeczności, gdzie konkurencja jest duża. W takim wypadku ceny za kliknięcie reklamy często mają swoje minimalne stawki, które ciężko obniżyć.

  • Wskaźniki trafności

Pomagają one stwierdzić, czy nasza reklama jest dobrej jakości i trafia w odpowiednie grupy. Jeżeli wskaźnik trafności pokazuje, że reklama znajduje się poniżej średniej, jest to znak, że warto coś w niej zmienić. Jeżeli zainteresowanie reklamą jest duże, a wskaźniki trafności są dobre, to znaczy, że reklama trafia tam, gdzie powinna, a jej cena jest optymalna.

  • Kwota przeznaczona na reklamę

Ważną kwestią jest także to, ile wydajemy na daną reklamę na Facebooku. W optymalizacji reklam pod kątem pieniędzy mamy do wyboru dwie opcje. Pierwsza z nich to budżet – może być on dzienny i całkowity. Budżet całkowity to ilość pieniędzy, jakie chcemy ostatecznie wydać na daną reklamę. Oprócz opcji budżetu całkowitego istnieje jeszcze opcja stawki za akcję. Może być ona automatycznie ustalana przez Facebooka lub określana przez nas samych – w ten sposób możemy decydować o wynikach reklamy, na przykład o częstotliwości wyświetleń.

Facebook często sugeruje nam kwoty , jakie możemy przeznaczać i jakie wyniki dzięki nim otrzymamy. W rzeczywistości wartości te są nie do końca prawdziwe. Dopiero po dogłębnej analizie kilku własnych kampanii zobaczysz, jak naprawdę klarują się koszty.

Czynniki niezależne od nas

Mimo naszych największych starań nie zawsze jesteśmy w stanie optymalizować reklamy w taki sposób, żeby zmniejszyć ich stawkę. Np. w okresie świątecznym koszty są większe, gdyż dużo producentów decyduje się nasilić swoje marketingowe działania.