Remarketing w reklamach Facebook Ads - Insinex - efektywne kampanie reklamowe w sieci

Remarketing w reklamach Facebook Ads

generowanie leadów b2b a remarketing

Często po zamknięciu okna sklepu, w którym oglądaliśmy jakiś produkt, ale nie dokonaliśmy jego zakupu, widzimy reklamę tego produktu na naszych mediach społecznościowych. To oczywiście nie przypadek, ale doskonale zaplanowane działanie celowe, które dociera do odbiorcy z idealnie dopasowaną ofertą tematyczną.

Taka forma reklamy to remarketing, czyli tak zwane reklamy „chodzące za użytkownikami”. Jest to bezdyskusyjnie jedna z najskuteczniejszych i najczęściej wykorzystywanych form reklamy na Facebooku.

Co to jest remarketing i jak działa?

Remarketing to rodzaj kampanii prowadzonej w ramach programu reklamowego Facebook Ads. Kampanie tego rodzaju wykorzystywane są w celu powtórzenia przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy/produktu.

W dobie bardzo dużej ilości przekazów reklamowych rozwiązanie to pozwala skutecznie docierać do potencjalnych klientów i zwiększać sprzedaż.

Jak uruchomić remarketing na Facebooku?

Pierwszym krokiem do uruchomienia remarketingu na facebooku jest instalacja PikselaPiksel Facebooka jest małym fragmentem kodu, który należy umieścić na swojej stronie internetowej, aby połączyć ją ze stroną na Facebooku.
Integracja ta umożliwia automatyczną wymianę danych zebranych od klientów na obu platformach. Bez niej remarketing na Facebooku nie ma szansy zaistnieć.

Aby zainstalować Piksel Facebooka:
1. Otwórz Menadżera Reklam.
2. Z menu w lewym górnym rogu wybierz Menedżer Zdarzeń.
3. Następnie wybierz Połącz źródło danych
4. Przejdź prosty, dwuetapowy proces i stwórz piksel

Gotowe! Teraz należy wgrać Piksel na swoją stronę internetową. Jest na to kilka sposobów. Jeżeli masz wystarczająco dużo umiejętności technicznych, możesz to zrobić sam. Wystarczy, że wkleisz kod między znacznikami “” i ‘” w witrynie.

Oczywiście mogą tam już być inne kody – wtedy umieść piksel Facebooka jak najbliżej tagu zamykającego “”.
Możesz zlecić to zadanie komuś innemu. Facebook przygotował nawet specjalną opcję dla osób, które nie wiedzą, jak samodzielnie edytować kod strony!

Wystarczy, że po utworzeniu Piksela wybierzesz opcję, “Wyślij kod w wiadomości e-mail”. Wprowadź tam adres osoby technicznej ze swojego działu i niech ona zajmie się resztą.

Wprowadzanie zdarzeń

Aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki daje Piksel Facebooka, należy wdrożyć standardowe i niestandardowe zdarzenia. Kiedy użytkownik strony podejmie jakąś interakcję, np. doda rzecz do koszyka, piksel zostaje uruchomiony i rejestruje działanie jako zdarzenie.

Należy wybrać te zdarzenia, które są dla nas najcenniejsze i odpowiednio zmodyfikować podstawowy kod Piksela. Chodzi o to, aby fragmenty kodu ze zdarzeniami wywołane zostały w odpowiednim momencie.

Wszystkie standardowe zdarzenia są śledzone przez wywołanie funkcji Piksela fbq(‘tack’). Odpowiednie zdarzenie zostanie zarejestrowane za każdym razem, gdy funkcja zostanie wywołana.

Zbierz odbiorców

Zainstalowanie Piksela to wstęp do przygotowania pierwszej kampanii remarketingowej. Warto jednak pamiętać, że aby kampania remarketingowa na Facebooku mogła wystartować, musi zebrać się minimalna grupa użytkowników strony, których zarejestruje piksel.

Czasami należy zaczekać jakiś czas, by móc dostrzec realne korzyści kierowania reklam do osób, które były na naszej stronie.
Dzięki temu, że w witrynie zainstalowany został Piksel Facebooka, możemy teraz tworzyć konkretne grupy odbiorców.

Aby to zrobić, należy wejść do Menedżera reklam i kliknąć zakładkę „Grupy odbiorców”, a kolejno utworzyć grupę niestandardowych odbiorców. Absolutną podstawą, jeśli chodzi o grupy, są użytkownicy, którzy w ostatnim czasie odwiedzili naszą stronę.

Możemy zawężać ich członkostwo do określonej liczby dni, jednak nie większej niż 180.
Po zdefiniowaniu co najmniej jednej grupy niestandardowych odbiorców można przystąpić do utworzenia pierwszej kampanii remarketingowej na Facebooku.

Tworzenie kampanii remarketingowej na Facebooku

Aby utworzyć kampanię na Faceboku, najpierw należy wrócić do Menedżera Reklam. Następnie kliknąć przycisk „Utwórz reklamę”, znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu.

Po tym, jak już wybierzesz cel reklamy (na przykład “Ruch”), przejdź do części poświęconej konfiguracji grupy odbiorców (czyli “Zestawu Reklam”). Zwróć uwagę, że na samej górze czeka na Ciebie opcja “Niestandardowe grupy odbiorców”.

Wpisz tutaj nazwę swojej grupy i wybierz ją z listy. Gotowe!
Cała reszta procesu tworzenia reklamy przebiega bez zmian. To oczywiście jedynie podstawowa konfiguracja. Możliwości, jakie daje remarketing na Facebooku, są naprawdę duże.

Jakie są zalety remarketingu?

Spersonalizowany przekaz reklamowy pomaga w zwiększeniu sprzedaży. Wyświetlone reklamy często motywują do powrotu do sklepu klientów, którzy z jakiegoś powodu nie dokonali zakupu za pierwszym razem.

Działania remarketingowe skutkują także w zastosowaniu do klientów, którzy już dokonali konwersji. Reklamy przygotowane dla tej grupy osób mogą obejmować produkty powiązane z zakupionym wcześniej przedmiotem.

Takie działania skutkują budowaniu długotrwałej relacji z klientem. W dodatku ilość reklam danego sklepu , które ogląda odbiorca, mogą mieć znaczący wpływ na wiele decyzji zakupowych.

Remarketing sprzyja budowaniu pozytywnego obrazu firmy w świadomości klientów. Jest to działanie skuteczne, przynosi stosunkowo szybkie i zadowalające efekty.

Podsumowanie

Na koniec musimy przypomnieć, aby w remarketingu nie należy się skupiać tylko na sprzedaży, ponieważ jego podstawowym celem jest zaangażowanie odbiorców różnymi sposobami.

Jeżeli w kółko będziesz wyświetlać dokładnie tę samą reklamę, odbiorcy odniosą wrażenie, że na siłę pchasz ich w kierunku konwersji.

Zamiast więc stawiać wyłącznie na kampanie z wykorzystaniem reklam dynamicznych, pamiętaj, że remarketing może posłużyć także w celu zachęcenia użytkowników do powrotu na stronę sklepu, zaangażowania ich w określone treści czy zapoznania się z ofertą Twojej firmy.