Złote zasady remarketingu Facebook Ads - Insinex - efektywne kampanie reklamowe w sieci

Złote zasady remarketingu Facebook Ads

leadgeneration b2b remarketing

Reklamy na Facebooku to dobra okazja do rozpowszechnienia swojego biznesu lub zyskania nowych klientów. Trzeba jednak wiedzieć jak przygotować taką reklamę, bądź nawet całą kampanię reklamową, aby była ona skuteczna a wysiłek, czas oraz pieniądze, które zostały na nią poświęcone nie będą zmarnowane.

Zatem jak stworzyć reklamę na Facebooku, która spełni nasze wymagania i przyniesie zysk? Ten artykuł zapewni dawkę wiedzy zarówno tym, którzy dopiero zaczynają kreować swoje reklamy, jak i tym którzy chcą polepszyć swoją wiedzę w tej dziedzinie.

Czym jest Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka jest podstawowym narzędziem pracy, jeśli chodzi kreowanie reklam, jego brak jest podstawowym błędem w kampaniach i główną przyczyną niepowodzeń. Piksel jest narzędziem analitycznym, które pomaga zmierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników w witrynie. Pomaga również w dotarciu do docelowej grupy odbiorczej.

Główną jego funkcją jest pozyskiwanie oraz klasyfikowanie danych użytkowników poprzez mierzenie ilości konwersji.

Czym jest konwersja?

Konwersja to zbiór konkretnych działań na stronie, które ma w założeniu określony cel np. dokonanie zakupu, zapisanie się na newsletter czy wysłanie zgłoszenia.

Klasyfikując użytkowników, Facebook dzieli ich na różne kategorie w zależności od ich aktywności lub działań, jakie przejawiają w witrynach. Mając takie informacje i wiedząc jak je wykorzystać. można dopasować reklamę pod konkretną grupę odbiorców , w której szansę na uzyskanie pożądanych działań są większe, niż w innych grupach.

Przykładowo, chcąc nakłonić odbiorców do zapisania się do newslettera, Facebook wybierze tych użytkowników, którzy są najbardziej skłonni do podjęcia takiego działania, wiedząc to na podstawie danych zebranych przez Piksel. Piksel Facebooka daje przedsiębiorcom ogromne możliwości analizy i lepszego dotarcia do stałych swoich klientów, a także wyszukiwania nowych zainteresowanych.

Jak skutecznie korzystać z Piksela?

Warto wiedzieć, że na samym uruchomieniu Piksela się nie kończy. Po jego prawidłowej implementacji, na ekranie pojawi się wiele opcji związanych z wyborem reklamy.

Przede wszystkim należy wybrać odpowiedni cel reklamy. Wcześniej trzeba ustalić, do czego ma doprowadzić i jaki efekt będzie zadowalający. Na Facebooku jest do wyboru kilka rodzajów reklam, mających w założeniu inny cel. Może to być przykładowo reklama mająca wygenerować większy ruch na stronie lub taka, która skłoni użytkownika do wykonania określonego działania, np. dodanie produktu do koszyka.

Kolejną kluczową kwestią jest ustawienie odpowiedniej grupy docelowej.

Dobrym rozwiązaniem  będzie ustawienie węższej grupy docelowej, ponieważ przy grupie liczącej wszystkie osoby odwiedzające stronę, jakość wygenerowanego ruchu będzie niewielka, ze względu na to, że reklama wyświetli się również odbiorcom, którzy nie przejawiają tendencji do pożądanej akcji, zatem cel nie zostanie osiągnięty.

Dlatego też lepiej zawęzić ją bardziej szczegółowo i skierować do osób, które przejawiają większe prawdopodobieństwo do zainteresowania się daną reklamą. Aby wyeliminować ruch słabej jakości, można również przygotować grupę opartą o kluczowe podstrony. Odbiorca musi postarać się, aby dotrzeć do danej podstrony, przez co udowodni, że jest zainteresowany i wygeneruje dobry jakościowo ruch.

Dzięki analizie ruchu dobrej jakości można precyzyjniej dotrzeć do naprawdę zainteresowanych osób i skłonić je do konkretnego działania na stronie. Należy pamiętać, że warto korzystać z danych analitycznych, jakie podsuwa Piksel. Dzięki temu reklama bądź kampania przyniesie lepsze rezultaty.

Czym jest UTM i tagowanie linków?

Przydatnym narzędziem, o którym wiele osób zapomina lub bagatelizuje jest tagowanie linków UTM. Jest to podstawa do efektywnej analizy działań reklamowych. Do najistotniejszych korzyści, jakie oferuje można zaliczyć możliwość weryfikacji najskuteczniejszych kanałów kampanii, większą przejrzystość danych oraz wygodną segmentacja kanałów. Są to dość istotne informacje przy założeniu, że kampania ma być skuteczna, a przecież właśnie taka ma być.

Zatem czym jest UTM?

UTM to skrót od Urchin Tracking Module, są to parametry dodawane do standardowego adresu URL, dzięki którym ruch ze stron internetowym może być precyzyjnie śledzony, a później dokładnie analizowany. Warto pamiętać, aby tagowanie było precyzyjne, jeśli jest ono zrobione niedokładnie, zbierane istotne informacje będą mieszały się z tymi mało ważnymi. Właśnie dlatego tagowanie powinno być dobrze uporządkowane.

Do tej czynności używa się 5 tagów (oczywiście nie ma konieczności użycia ich wszystkich), z czego 3 to tak zwane tagi główne i 2 dodatkowe. 3 główne mają za zadanie odpowiednio określić źródło ruchu, typ tego ruchu oraz nazwę kampanii. Dwa dodatkowe określają słowa kluczowe oraz treść reklamy.

Jak dobrać ustawienia reklamy?

Istotnym czynnikiem jest ustawienie odpowiedniej częstotliwości pojawiania się reklam. Wysyłanie reklamy kilka razy jednej osobie, która jednorazowo przejawiła zainteresowanie prawdopodobnie wcale nie spowoduje większego zainteresowania, a może nawet mieć odwrotny efekt i bardzo zniechęcić do marki. Prawidłowym działaniem będzie utworzenie grupy odbiorców, którzy bywali wcześniej na stronie i są bardziej skłonni do ponownego odwiedzenia i zainteresowania się ofertą.

Ogromnym ułatwieniem, a zarazem atutem jest systematyczne prowadzenie kont w mediach społecznościowych. Regularna i interesująca treść przyciąga odbiorców dodatkowo przyzwyczajając ich do ciągłej aktywności na profilu zapewniając im ciągle nowy content.

Dane stałych odwiedzających można wykorzystać podczas tworzenia kampanii, a dodatkowo przez nich można docierać do większej grupy z podobnymi zainteresowaniami. Nie ma nic złego w wykorzystywaniu obecnej już działalności w mediach społecznościowych oraz budowanie grupy docelowej na podstawie umieszczanych treści.

Jednak jeśli do tej pory kanały były prowadzone w sposób niesystematyczny, warto pomyśleć nad zmianą działania i bardziej ustabilizować częstotliwość. W praktyce ułatwi to pracę, a w oczach odbiorców będzie wyglądać nieco bardziej profesjonalnie.

Chcąc zatrzymać i bardziej zainteresować swoją stałą grupę, na etapie tworzenia reklamy na Facebooku można przy pomocy piksela Facebooka zbierać numery telefonów lub adresy mailowe stałych odbiorców. Od tamtej pory Facebook będzie miał możliwość weryfikacji czy taki adres bądź numer nie pojawia się już w jego bazie. Jeśli tak, połączy je ze sobą i umieści tych odbiorców jako spersonalizowanych klientów.

Podziel klientów

Warto mieć na uwadze, że każdy klient jest inny i inaczej angażuje się w reklamy na Facebooku. Dobrą metodą jest podział klientów na takich, którzy przejawiają podobne aktywności i dopasować pod względem tego, jaki jest cel kampanii.

Przykładowo, niektórzy często będą komentować posty, inni z kolei od razu wejdą w link, aby sprawdzić stronę internetową. Należy patrzeć, na jaki rodzaj treści reagują odbiorcy i jaki rodzaj najbardziej motywuje daną grupę do podjęcia aktywności na danym profilu, by móc lepiej przewidzieć, na jaki odbiór ustawić reklamę.

Przy publikacji filmików warto określić jaki procent obejrzenia filmu uznaje się za przejaw zainteresowania i pozwala pikselowi analizować działanie, przykładowo może to być 75% z całości. To samo tyczy się jakiegokolwiek innego działania klientów na stronie Facebookowej.

Dodatkowo, grupy docelowe można ze sobą łączyć, aby utworzyć większy zasięg złożony z kilku grup o innych formach działania, ale podobnych zainteresowaniach.

Właściwie liczy się wszystko – like, komentarz, wyszukanie profilu i inne interakcje, jednak trzeba pamiętać, aby nie przesadzić w ustawieniach, ponieważ nie każda reakcja musi być pozytywna i istotna w procesie analizy.

Nie warto zaśmiecać piksela zbyt dużą ilością ustawień, a grupę docelową starać się raczej zawężać. Jak we wszystkim, należy znaleźć balans.

Najważniejsze w tworzeniu dobrej reklamy jest strategia i komunikacja działania. Wcześniejsze ustalenie celów głównych i pobocznych, opracowanie metody, a dopiero w następnych częściach użycie Facebooka i narzędzi, jakie oferuje do kreacji reklam.

Podsumownie

Spora ilość możliwości wyboru grup docelowych początkowo może wydawać się przytłaczająca oraz trudna do zrozumienia, a tym bardziej skomplikowana do stworzenia skutecznie funkcjonującej reklamy, jednak tak jak wszystko, z czasem staje się bardziej intuicyjne i prostsze.

Warto poświęcić swój czas na dobre przygotowanie oraz naukę systemu reklam na Facebooku, niż pochopnie stworzyć coś, co nie osiągnie upragnionych efektów. Dobra reklama to dobra strategia, zatem wymaga czasu i wiedzy.